We willen alleen maar zeggen dat we in deze ongekende tijden voor de wereldwijde horeca hier zijn om u te ondersteunen. Als u nieuw bent met een bezorgservice of reeds afhaalmaaltijden aanbiedt, willen we u laten weten dat we bij McCain Foodservice Solutions tips, suggesties en ideeën hebben om onze partners bij afhaal & bezorging te ondersteunen. Onze gemeenschappelijke missie is om onze consumenten te voorzien van heerlijke knapperige frietjes, ongeacht de omstandigheden.

Consumentengedrag in uitzonderlijke tijden

Op dit moment hebben we te maken met gedwongen sluiting van diensten, sociale isolatie en aanzienlijke zorgen over de gezondheid van de consument. De kans is groot dat dit wordt gevolgd door een periode van laag consumentenvertrouwen, minder besteedbaar inkomen en aanzienlijke gezondheidsproblemen. Het huidige eetgedrag van de consument is aan het verschuiven, wat voor veel ondernemers een uitdaging is geworden.

In deze periode vechten we voor elke verkoop - wat zijn enkele mogelijkheden om nog geld te verdienen?

  • Houd contact met uw klanten
  • Start met bezorging en afhaal
  • Stimuleer mensen om cadeaubonnen te kopen
  • Bied DIY-receptendozen aan om thuis je eigen gerechten te maken
  • Help de gemeenschap door het verdelen van overtollige voorraad

Door deze uitdagingen is de omzet uit bezorging toegenomen, waarbij veel consumenten ten volle profiteren van de thuislevering omdat er maar weinig menselijk contact nodig is. Voor veel ondernemers die in het verleden geen thuisbezorging aanboden, is het nu het moment om te overwegen.

Denkt u voor het eerst na over bezorging?

Bezorgplatformen zoals Thuisbezorgd en Deliveroo hebben een contactloze levering geïntroduceerd waarbij het eten als een bepaalde locatie wordt gedropt of de maaltijd buiten de deur van de klant wordt achtergelaten. Dit vermindert het risico op overdracht van persoon tot persoon

Hoe werkt contactloze levering?

  1. Vraag de klant of hij/zij contactloze bezorging wenst en waar het eten kan worden achter gelaten.
  2. Informeer de klant wanneer de bezorger in de buurt is en herinner hem aan een contactloze bezorging.
  3. Wanneer de bezorger aankomt, plaatst u de bestelling buiten de deur of kiest u een veilige plaats.
  4. De bezorger stapt 1,5 meter terug of wacht in de buurt op de klant om het op te halen.

Gezondheid en veiligheid

Veiligheid staat bovenaan ieders lijstje, en zelfs met het feit dat het virus zich via voedselverpakkingen kan verspreiden is het belangrijk om extra voorzorgsmaatregelen te nemen.

  1. Strikt gebruik van handschoenen & maskers bij de bereiding en bezorging van eten
  2. Alle teamleden eraan herinneren hun handen te wassen gedurende 20 seconden, elke 20 minuten.
  3. Constante en routinematige reiniging van alle apparatuur, oppervlakken en gereedschappen, inclusief deurklinken.
  4. Dagelijkse briefings met het team. Zorg ervoor dat iedereen die werkt op de hoogte is van de laatste informatie van de overheid en dat ze zich aan de richtlijnen houden.

Hoe de organisatorische middelen en tijd te gebruiken als er geen of minder gasten zijn

Als ondernemer weten we dat u waarschijnlijk aanzienlijke vaste personeelskosten zult hebben, met personeel dat gewend is aan reguliere werktijden. Deze middelen worden niet verspild en kunnen worden gebruikt om sterker uit de uitdagende tijden te komen; hier zijn enkele tips om het management te helpen met deze situatie:

  1. Plan voor de toekomst - ontwikkel nieuwe recepten, plan verbeterde training, onderzoek concurrenten
  2. Bouw geweldige content - word creatief met fotografie, plan social media en marketinginitiatieven
  3. Lente schoonmaak - voer een grondige reiniging uit in uw zaak, voer kleine onderhoudstaken uit
  4. Train het team - doe kleine groepstrainingen, bijv. chef-koks, geef les in papierwerk
  5. Bouw uw merk - Reputatie is gedefinieerd in de moeilijke tijden! Voeg waarde toe aan uw klanten - bied recepten aan op een blog of plan een “Facebook live” om kookvragen te beantwoorden

WATCH NOW

Foodservice tijdens Corona

Vechten voor elke verkoop

Werk tijdens de lockdown

We begrijpen dat dit voor ons allemaal moeilijke tijden zijn en dat de horeca op zijn kop is gezet. Wij blijven uw partner in deze specifieke tijden.